Сутність ціни та цінові фактори
Ціна – це грошовий вираз вартості товару, тобто витрат природних, людських та матеріально-фінансових ресурсів на його виробництво. Визначення ціни відбувається після ретельного аналізу, з урахуванням сприйняття продукції клієнтами, цін конкурентів і витрат виробництва. Крім того, ціну необхідно розглядати з урахуванням стратегії проникнення на ринок.
Існують наступні цінові фактори, що здійснюють вплив на визначення ціни:
Вартість: - змінні витрати (залежать від обсягів та технології виробництва)
- постійні витрати (існують за будь-яких умов)
- надбавка (елемент, що забезпечує прибуток)
Конкуренція: - наявність безпосередніх конкурентів
- здешевлення ринкових сегментів
- альтернативні продукти інших підприємств (товари, що не є ідентичними, але можуть замінити ваш товар)
Споживачі: - очікувані ціни
- справедлива ціна
- попередні ціни
- якість сприймання
Ринкова ціна на існуючу продукцію, як правило, вже встановлена, це завжди потрібно враховувати. Крім того, треба враховувати те, що товаровиробник прагне до паритету цін, і вважає це справедливим.
Використання важеля державного регулювання шляхом встановлення дотацій населенню з низькими доходами є проблематичним, оскільки такою допомогою необхідно було б охопити переважну більшість населення. Нині найбільш економічно обґрунтованим слід вважати метод підтримки доходів товаровиробників через запровадження системи цін підтримки та еквівалентних цін на с/г продукцію. Суть його полягає в тому, що на окремі найважливіші види продукції, виробництво яких передбачене державними програмами, встановлюються гарантовані мінімальні ціни – ціни підтримки.
Ціни підтримки визначаються на основі нормативних галузевих витрат та прибутку, необхідного для сплати обов’язкових платежів до бюджету. Такі ціни забезпечують процес відтворення с/г виробництва.
Еквівалентні ціни формуються, виходячи з середньогалузевих нормативних витрат та норми прибутку на авансовий капітал на рівні середньої по народному господарству. Такий рівень цін забезпечує розширене відтворення виробництва. В разі реалізації продукції, передбаченої державними програмами, за цінами, нижчими від еквівалентних, товаровиробникам має відшкодовуватись різниця. З цією метою в державному бюджеті передбачено спеціальний фонд регулювання цін і доходів с/г товаровиробників. Обсяги та перелік продукції, яка виробляється та реалізується за державними програмами, та рівні цін підтримки й еквівалентних цін затверджуються Урядом.
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?