Кропивничани готові вирішувати соціальні проблеми бізнес-методами
Столярний цех, швейна майстерня, дизайн-школа, зелений хутір, жіночий хаб,
клуб спортивного туризму – такі соціальні підприємства можуть з’явитись у
Кропивницькому вже незабаром, адже 19-го червня майже шість десятків підприємців,
громадських активістів, викладачів, митців, айтішників, журналістів зібрались у
креативному просторі KOWO на «гараж ідей» для соціального підприємництва.
Учасники заходу під керівництвом
тренера, менеджера з розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA Тараса
Думенка, намагалися з’ясувати, що таке соціальне підприємництво, як наблизити
свою роботу до цієї економічної моделі, як заробляти і водночас вирішувати
соціальну проблему.
З-поміж найбільш гострих проблем
звучали: освіта для дітей-сиріт, розвиток спорту і туризму, вимирання села,
нестабільна діяльність громадських організацій. Учасники «гаража ідей» також
переймалися тим, що літні люди не мають доступу до освіти і дозвілля, а жінки в
декреті не мають змоги самореалізовуватися, діти мусять проводити літо на
асфальті, підлітки не мають змоги підзаробити хоча б на кишенькові витрати.
Говорили і про те, що в місті бракує книгарень, сучасних просторів та
інтерактивних заходів для книголюбів. Болить кропивничанам і атмосфера зневіри
у власні сили, пригнічений настій, небажання брати свою долю у власні руки.
«Кропивницький приємно вразив тим, що чимало учасників гаража ідей прийшли
добре підготовленими. Вони ставили конкретні запитання щодо соціального
підприємництва, сперечалися, не заспокоювалися, поки не отримували детальних
роз’яснень. Багато-хто вже має ідеї і навіть практику соціального бізнесу, - поділилася Леся Ярошенко, інформаційний менеджер
проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою
«знизу». – У Кропивницькому вже є осердя
активістів, які хочуть жити в місті, де кожен, незалежно від специфіки
фізіології, світосприйняття чи інтересів матиме роботу, повагу і гідний
відпочинок».
«Коли бачиш, що суспільство, і час в якому ти живеш, народжує такі ідеї, як соціальне підприємництво, розумієш, що у покоління є майбутнє, тому що цей час дає сприятливий грунт для реалізації дуже важливої потреби людини - бути людиною!», - коментує участь у «гаражі ідей» соціальна підприємиця Олена Калтигіна.
«Дякую, що
запросила на цей захід! Цікаво! Щось нове! Актуально! Мотивуюче! Спікер – молодчина,
тримався та відбивався від нас – тих, хто задавав багато питань і не міг ніяк
второпати різницю між соціальним підприємництвом і громадською організацією та
благодійникам. Але, на щастя, всі таки зрозуміли, що це таке - «соціальне
підприємництво», - ділиться
враження Марія Соловйова, громадська
активістка.
Автори найбільш переконливих ідей
отримали запрошення на хакатони. Дводенні інтенсиви, які
допоможуть перетворити ідеї на моделі соціальних підприємств, пройдуть у вересні-жовтні в
Києві, Львові, Запоріжжі та Одесі.
«Гараж ідей» відбувся в межах проекту «Соціальне
підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект
втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви
та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників.Упродовж червня-липня 2018 року «гаражі ідей» відбудуться у 12 містах
України. Регіональний партнер проекту у Кропивницькому – громадська організація
«Прес-клуб реформ».
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?