Таня Ша: «Багатомовність «Shopping Hour» – це мій спосіб мандрувати світом»
- Альбоми «Shopping Hour» постійно чимось дивують. «Пісні трьох морів» викликають захоплення й подив кількістю мов, на яких ви співаєте. Це із самого початку був такий задум, чи наповнення диску визначалося в процесі накопичення композицій?
Таня Ша: У нас не було чіткого наміру дивувати. Просто я завжди люблю багатомовність – є таке відчуття, що це мій спосіб мандрувати світом. До речі, і не все було моїм бажанням. Китайську пісню принесла Олена Львова, а латиська пісня була в надрах студії, і потім одного похмурого ранку я подумала: "А чому б ні?". Так народився український текст до «Mans Mazais».
- Чи підбирали ви під кожну мову особливе аранжування, особливу подачу?
Таня Ша: Скоріше, не під мову, а під культуру, яку ця мова уособлює. Так було з китайською, тобто неможливо було абсолютно відгородитися. Я намагалася зробити щось більш лаунжеве, щось поза культурою. але певні мотиви, певні тематизми все одно випливли. Так само і з іспанською: хочеш – не хочеш, але все одно певна прив’язка до традиційних ритмів є.
- Під час роботи над іншомовними піснями вокалісткам доводилося вчити ці мови?
Таня Ша: Не те, щоб вони їх вивчали, але, звісно, слухали мови, зверталися до носіїв мови: був носій китайської, був носій іспанської. Наприклад, після запису альбому «Пісні трьох морів» я знаю, що в іспанській немає букви й звука «В». Я до цього не знала. Коли кричать «Арріва» - не вірте, треба кричати «Арріба».
- А ви самі при підготовці цього альбому чомусь навчилися?
Таня Ша: Так, я навчилася. Це, можливо, не в глибину, а скоріше в ширину. Я вчуся більше підлаштовуватися під обставини, під музикантів, з якими ми працюємо, тому що це теж вміння. І мабуть, воно якраз приходить з роками, коли тобі вже цікаво не втілити абсолютно, стовідсотково свої думки, а зупинитися, послухати, відреагувати.
- І про роки, які минули: диск відкриває пісня «На глибині» з альбому «F5» 2005 року. Ви щось передумали в цій композиції?
Таня Ша: Вона інакше зовсім звучить…
- …Я про те, що Ви завжди кажете, що проект «Аби МС», у рамках якого ця пісня була створена, неможливий без Геннадія Сидорова?
Таня Ша: «На глибині» - це пісня, написана для «F5», і власне пісню ми взяли, трохи переграли. А от там, де є читка і спів – без цього важко.
- Ми тут згадали один з Ваших перших проектів «Аби МС», що розшифровується «Аби музику слухали». Що ви робите, аби музику «Shopping Hour» почули?
Таня Ша: Я особисто телефоную, запрошую на концерти. Це насправді працює. Робимо від серця, записуємо альбоми, підтримуємо стосунки з мас-медійними персонами.
- На яких радіостанціях, наприклад, ви чули пісні «Shopping Hour»?
Таня Ша: Ми в грудні розіслали «Щедрик» («Angeli Sono Qui»). І завдяки нашим друзям він був у ротації на київському радіо «Лаунж-ФМ». Я могла почути її навіть двічі за день. Але це була просто гарна думка, гарне рішення, і я дякую Соні Сотник, яка дружньо відправила цю пісню. Більше я зараз не пригадаю, але залишається Національна радіокомпанія України – «Промінь», радіо «Культура», Перший канал, куди нас радо запрошують. Плануємо ще на радіо «ЄС», якщо вийде, звичайно. Ми пропонуємо, ми – відкриті. До речі, можливо, нас можна буде почути на радіо «Луцьк».
- Колись Вуді Аллен сказав, що, мовляв, не може довго слухати Вагнера, бо в нього виникає бажання напасти на Польщу. Коли ви довго слухаєте композиції «Shopping Hour», які бажання з’являються у вас?
Таня Ша: Я дуже давно не чула їх відсторонено. Але от сьогодні, коли ми слухали пісню «Jos ne Svice Ruina Zora» у нашому спільному виконанні з чоловічим квінтетом «ConCord» - це неочікувано, я не встигла звикнути. Це не було якесь бажання, але мені настільки подобалося, що мені було дуже шкода, що мені треба грати. І я не можу зосередитися на цьому та просто мовчки посидіти й послухати. Тому що в залі це було одне, а на сцені – це взагалі було щось фантастичне. Я знаю: коли я слухаю наші пісні на сцені під час концерту, мені дуже часто хочеться побути в залі.
- Ви залучили до співпраці квінтет «ConCord», бо вам не вистачає в колективі чоловічих голосів, після того як «Shopping Hour» залишили Свєтіслав Грбіч та Мірко Прегун?
Таня Ша: Частково так. Я мрію, звісно, зробити спільний концерт, навряд чи це буде постійна програма, хоча ще невідомо.
- Крім того, ви ще викладаєте в музичній школі. Там ви не знаходите таких талантів, з якими вам би хотілося попрацювати?
Таня Ша: Таланти є. Але поки що вони фізично не виросли настільки, щоб їх запрошувати. Але таланти є. У мене в 6-7 класі є дуже гарні хлопці.
- А вони до Вас не звертаються? Певно, вони ж знають про Вашу потужну творчу музичну діяльність?
Таня Ша: Не всі. Я не завжди їм розповідаю про це. Сьогодні на концерті була моя учениця. Це дуже красива дівчина й дуже гарна співачка. Я сподіваюся, що ми з нею обов’язково щось зробимо.
- У вас є якісь особливі способи зацікавлення своїм предметом? Навряд чи на уроки сольфеджіо учні ходять з величезним бажанням?
Таня Ша: По-перше, їм потрібно ходити, це обов’язковий предмет. Але мене дуже тішить, коли людина, потрапивши до мене на урок, приходить потім знов. Тому що сольфеджіо не люблять. Просто мені цікаво спілкуватися, і коли їм починає бути цікаво, то це фактично перестає бути технічним уроком.
- На зимові свята ви представили проект «Шоколад і Різдво». Це разова акція, чи, можливо, це увійде в традицію, як Ваші концерти до Дня Святого Миколая?
Таня Ша: Ми б дуже цього хотіли. У принципі, багато кому це подобається. Звісно, це мало б сенс грати багато (ми зіграли усього чотири концерти за сезон) і не тільки в Києві. Дуже сподіваємося, що всі будуть живі й здорові та це матиме шанс на продовження.
- А як поживає студія «Кофеїн»? З огляду на ситуацію в країні, життя буяє?
Таня Ша: Життя
триває, записи йдуть. Ми чекаємо від Всесвіту якогось нового потужного
проекту. І носа не вішаємо, намагаємося не панікувати, намагаємося
просто творити.
записав Дмитро Шульга, для сайту "весь Кіровоград"
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?