​Разом Ми Можемо: у Чижевського навчали новим підходам до простору та взаємодії

20.06.25, 18:03

У Чижевського розбиралися, що таке гендерний мейнстрімінг, якою є гендерна політика в Україні, в чому суспільна цінність інклюзії, в чому полягає українська стратегія безбар’єрності, а також що таке мистецтво публічних комунікацій та як проводити громадську кампанію.

Цей дуже насичений тренінг став третім етапом реалізації проєкту з розширення можливостей для громадських лідерів в Україні «Разом Ми Можемо». В життя проєкт впроваджує ГО «Фундація прав людини» за підтримки Міністерства закордонних справ ФРН в шести областях України.

Отже, поняття «гендер» дуже молоде. Його у 1972 році ввела у соціологію американка Енн Оклі у своїй книзі «Sex, Gender and Society». Українська влада на законодавчому рівні почала ним займатись з 2005 року. Тож і досі багато людей не дуже розуміють, що «стать» – це про фізичні та фізіологічні відмінності чоловіка та жінки, а якщо використовуємо термін «гендер» – то говоримо про психологічні, соціальні та культурні особливості Його і Її. Гендерні проблеми є як у жінок, так й у чоловіків і вони стосуються усіх сфер життя від здоров’я до політики.

Як і гендерне питання, інклюзія як суспільна цінність не так давно впроваджується в державі. Проте в Україні живе приблизно 3 мільйона людей з інвалідністю, а з початку повномасштабної війни в країні провели 100 000 ампутацій. Проблема більш ніж актуальна. Один із ключових принципів інклюзії є залучення всіх людей у всі сфери життя. Це і спробували спроєктувати учасники тренінгу на прикладі проведення свята у місті. Вони познайомилися з проєктами з інклюзії, які вдало реалізуються в Україні та розібрали потреби різних соціальних груп людей з інвалідністю.

А потім постало питання: інклюзія та безбар’єрність. Чи є різниця? Безбар’єрність — це не «люди з особливими потребами» (так, до речі, говорити неправильно), а середовище, яке не створює перешкоди. Учасники проєкту пройшлися вулицями міста і самі перевірили, чи є місця з обмеженою видимістю, без освітлення, поганим чи відсутнім дорожнім покриттям, наявністю маркувань небезпечних зон тощо. Загальною думкою було те, що учасники по-іншому подивились навколо себе.

І це вже перший крок до спільних змін соціального простору, які можливо зробити за підтримки медіа, адже вони виконують ключову роль у формуванні громадської думки та поширенні ідей, впливають на прийняття рішень у політиці й соціальному житті. Разом розібралися з тим, за яких умов комунікація з медіа стає ефективною, що цікавить людей і в якій саме формі найкраще доносити людям інформацію. Вчились писати пресрелізи, новини та пости в соцмережі.

А на завершення пізнавали нюанси проведення громадської кампанії: від постановки цілей до реалізації. Розібрали типові помилки під час підготовки громадської кампанії, а також успішний кейс бібліотеки Чижевського – мінікомпанію «Книга для героя».

Амбасадорки проєкту переконані, що навіть найменша ініціатива має значення, тож побажали учасникам тренінгу натхнення та цікавих ідей.

Лариса Семенова, відділ соціокультурної діяльності



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина �.«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила �.​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила �.Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!