Необхідність ринкового дослідження та маркетинг
Досягнення комерційного успіху залежить від глибокого і всебічного вивчення ринку та ринкових умов і можливостей. Це є першим кроком, який здійснюється ще перед започаткуванням нового бізнесу. Розроблена методика маркетингу всебічно цьому сприяє.
Розрізняють мікромаркетинг, який вирішує питання оптимізації виробництва та реалізації на рівні окремого підприємства, та макромаркетинг, що досліджує питання реалізації продукції на рівні держави, в межах існуючого попиту на внутрішньому та міжнародних ринках.
Взагалі маркетинг – це складова частина комерційної діяльності, сутність якої полягає в підпорядкуванні господарських дій ринковим умовам та встановленні прямого безпосереднього зв’язку між виробництвом та обігом.
В перекладі з англійської, marketing – продаж, реалізація, ринкова діяльність. У сформованому на сьогодні науковому тлумаченні, маркетинг – це загальна тенденція розвитку фірми, коли акцент з виробництва і товару переноситься на комерційні зусилля, споживача та його потреби і вимоги. Отримання прибутку в цьому випадку здійснюється за умов дотримання двох принципів:
-пошук потреб і задоволення їх;
-виробництво товарів, які можна продати, а не продаж товарів, які можна виготовити.
Метою маркетингу на підприємстві є створення системи випереджаючого оперативного відображення виробничих вимог ринку як системи відносин, що поєднує споживачів та виробників.
В практичному аспекті принципи маркетингу зводяться до:
-планування товарного асортименту з урахуванням соціально-психологічних установок різних груп споживачів;
-соціальної організації торговельного обслуговування споживачів, коли не покупець виявляє зацікавленість в товарі, а товар наближається до потенційного споживача;
-оволодіння ринком збуту продукції.
Маркетинг реалізує свої завдання з урахуванням трьох факторів часу: минулого, теперішнього, майбутнього. В залежності від рівня якості товару та ринкової кон’юнктури, розрізняють наступні види маркетингу.
Демаркетинг, метою якого є зниження попиту на товар (в більшості випадків здійснюється через підвищення рівня цін).
Конверсійний маркетинг пов’язаний із ситуацією, коли всі або більшість найважливіших сегментів потенційного ринку відхиляють товар чи послугу, метою є зародження попиту.
Підтримуючий маркетинг – спрямований на підтримку умов, сприятливих для продавця.
Протидіючий маркетинг (антимаркетинг) виникає при умові наявності такого попиту, задоволення якого є небажаним через негативні властивості товару (алкоголь, тютюн).
Розвиваючий маркетинг пов’язаний з попитом, що формується на товари, яких ще немає на ринку.
Ремаркетинг – відновлення попиту на будь-який товар.
Синхро-маркетинг – застосовується у випадках, коли підприємство буває задоволеним загальним рівнем попиту на свою продукцію, але його не влаштовує рівень попиту на конкретний товар на протязі певного проміжку часу, мета – врівноваження (підвищення) попиту, що коливається.
Стимулюючий маркетинг – пов’язаний з товарами та послугами, на які не існує попиту.
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?