​Крок у нове життя випускників «Школи громадської участі -2»

10.12.15, 16:00

Вдосконалення не має меж ... саме такий висновок можна зробити після події, що відбулася в рамках проекту «Школа громадської участі - 2», який реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С.Мотта.

З 29 листопада по 1 грудня 2015 року у м. Львів пройшла підсумкова конференція «Соціальна анімація для розвитку культури та громад - 2» в рамках проекту. Триденний захід, що об’єднав громадських діячів з різних областей України задля обміну досвідом й пізнання нових можливостей громадської діяльності.

Конференція розпочалася із пленарного засідання, а саме зі вступного слова директора ІСКМ Лева Абрамова, який розповів про важливі моменти проекту: «Перша школа передбачила головні проблеми нашої держави – цим ми можемо пишатись. Якщо б усі працювали як випускники, учні нашої школи, тоді б, можливо, багатьох проблем, які торкнулись нашої держави, не існувало! Вами було створено багато проектів, які об’єднали різні регіони, вони були спрямовані на те, щоб знайти порозуміння між людьми з різних куточків нашої країни. Адже ви були перші, хто відчув у цьому необхідність й приступив до дії». Також Лев Абрамов поділився планами проекту «Школа громадської участі», зокрема, новина про його продовження у 2016-2017 роках та проведення «Тренінгу для тренерів».

Координатор проекту Оксана Набока розповіла про діяльність учасників впродовж Школи, а саме які тренінги були пройдені, які ініціативи були реалізовані. Учасники конференції мали можливість виступити й презентувати аудиторії свої досягнення з розвитку громад, зокрема, створення та реалізація проектів, відкриття Центру місцевої активності, проведення майстер-класів, тренінгових занять, соціальних акцій.
Наталія Онипсенко (громадська організація «Фонд розвитку ініціативи громади», м. Мала Виска, Кіровоградська обл., учасниця «Школи громадської участі-2») презентувала проект «Моя громада – наш спільний дім», що реалізується у Маловисківському районі Кіровоградської області. Наталія розповіла про заходи, що були організовані в рамках проекту, зокрема, проведення тренінгу для працівників будинків культури та бібліотек, соціологічного опитування щодо існуючих проблем у громаді, тематичних круглих столів для громад Маловисківського району.
Володимир Орос (Центр молоді «ДОБРО», м. Добропілля, Донецька обл., учасник «Школи громадської участі-1») поділився досвідом відкриття Центру місцевої активності у своїй громаді, де акцентував увагу на важливості взаємодії між громадськими організаціями, бізнесом та місцевою владою.
Наталія Заброцька (громадська організація «Золоті роки» м. Львів, учасниця «Школи громадської участі-1») розповіла про роботу з літніми людьми. Наталія зазначила, що у межах її громадської організації проводяться тренінги з медіаграмотності для літніх людей, а також заходи, що спонукають дану вікову категорію до самоосвіти та соціальної активності.

Людмила Афанасьєва (громадська організація «Оберіг» м. Ірпінь, Київська обл., учасниця «Школи громадської участі-1») познайомила учасників конференції із специфікою роботи людей з обмеженими можливостями. Розповіла, що у їх організації функціонують творчі гуртки, де проводяться різні майстер-класи, виставки, акції, до участі яких залучаються як діти, так і дорослі.

Друга частина конференції була насичена різними тренінговими сесіями від кваліфікованих тренерів. Андрій Круп’як (Товариство Лева, м. Львів) з тренінговою сесією «Складні ситуації в громаді: робота з кейс-стаді». На даній сесії учасники аналізували різні випадки роботи в громаді, коли прикладається багато зусиль, а результат відсутній. У груповій роботі намагалися знайти рішення даних ситуацій, виробити алгоритм правильних дій роботи в громаді.

Василь Полуйко (Західноукраїнський ресурсний центр, м. Львів) - тренінгова сесія «Формування критичного мислення. Дилема Фрейре». Василь розповів про проблеми формування критичного мислення в суспільстві. Акцентував увагу на тому, що без критичного мислення людина стає схожою на зомбі, на особу, яка не усвідомлює своїх дій, рішень і йде на поводу у маніпулятора. Практичні вправи на тренінгу допомогли учасникам віднайти для себе можливості розвитку критичного мислення, проаналізувати його важливість для роботи у громаді.

Юрій Трофименко (Центр «Ахалар», м. Чернігів) - тренінгова сесія «Робота з тілом як інструмент взаєморозуміння». Юрій звернув увагу учасників на те, що розуміння сутності співрозмовника допоможе краще віднайти з ним контакт. Зазначив, що наші тілесна скутість заважає нам, вона викликає прояв захисних механізмів, бар’єрів спілкування, обмежує поле наших можливостей та впливу. Тому на даній тренінговій сесії учасники намагалися віднайти гармонію у своїх відчуттях, за допомогою тілесного контакту розуміти інших.

Також до тренерської команди залучилися й випускники «Школи громадської участі – 1». Леонід Жовтило (Маловиськівська районна рада, ГО «Фонд розвитку ініціативи громади», м. Мала Виска, Кіровоградська обл.) з тренінговою сесією «Децентралізація та її вплив на розвиток місцевих громад. Роль громадських активістів у цьому процесі». Леонід разом з учасниками сесії обговорював різносторонній вплив децентралізації на життя об’єднаних громад, до яких меж вона може призвести, а також проаналізував законодавчі аспекти даного процесу.

Олена Кваша та Анастасія Мусатенко (Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія) - тренінгова сесія «Специфіка взаємодії з регіональними телерадіокомпаніями». Олена надала учасникам практичні поради як правильно поширювати інформацію про свою організацію, яких помилок необхідно уникати, даючи інтерв’ю, яким методам необхідно надавати перевагу, щоб закріпитися у свідомості телеглядача.

Станіслав Черногор (Громадська організація «Фонд розвитку ініціативи громади», м. Краматорськ, Донецька обл.) - тренінгова сесія «Громадська робота – хобі, що переросла в професію». На сесії Станіслав спонукав учасників до обговорення проблем, що трапляються на шляху громадського діяча. Учасники розповідали про свої досягнення, про те як вони вирішували ту чи іншу ситуацію, що спіткала їх у роботі. Також обговорювалися важливі питання щодо роботи з вимушеними переселенцями.

На конференції учасники отримали багато подарунків, зокрема, корисну літературу з розвитку громад та Центрів місцевої активності (посібники, книги, бюлетені), що була підготовлена спеціалістами ІСКМ. Цікавий роздатковий матеріал, що є доречним не тільки у його використанні, а й слугуватиме як згадка про участь у проекті - футболки з логотипом проекту «Школа громадської участі – 2».

Третя частина конференції проходила у форматі пленарного засідання підведення підсумків, на якому виступали декілька учасників «Школи громадської участі – 2». Зокрема, Олена Попова (Клуб активного відпочинку Адреналін, м. Запоріжжя) з виступом «Туризм як інструмент соціальної анімації громади». Олена презентувала аудиторії можливості активізації та урізноманітнення громадської діяльності, за допомогою культурно-оздоровчих, інтерактивно-спортивних змагань, походів на прикладі громади міста Запоріжжя. Микола Толстік (Громадська організація «Школа життя» с.Нова Чернещина, Сахновщинський район, Харківська обл.), представляючи власний досвід, показав учасникам відеоролик про відновлення загальноосвітнього навчального закладу у їх громаді. Микола зазначив, що саме завдяки набутим знанням під час участі в Школі йому вдалося активізувати свою громаду, звернути увагу на необхідність реставрації навчального закладу, відповідно, написати проект і отримати фінансову підтримку на його реалізацію. Олена Кочанова (Громадська організація «Центр інноваційного розвитку «Персона», м. Павлоград, Дніпропетровська область) на конференції познайомила зі своєю новоствореною організацією, яка має вже свої результати діяльності, зокрема, проект «ШАНС: Школа Активних Навиків Соціуму», у межах якого проводяться соціально-психологічні тренінги.

Визначальною подією конференції було вручення сертифікатів учасникам «Школи громадської участі - 2». Сертифікат затверджує те, що новоспечені випускники повноцінно готові до активної громадської діяльності, мають сформовані якості громадського лідера та необхідні знання, уміння та навички взаємодії і роботи з громадськістю, проведення різних соціокультурних заходів. Тож, як зазначив Лев Абрамов «Завершення – це є початок», що відкриває нові можливості для розвитку та діяльності. «Школа громадської участі» - це великий колектив однодумців, об’єднаний між собою міцним дружнім зв’язком взаєморозуміння та взаємодопомоги, що прямує вперед до позитивних звершень у громадській діяльності!



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!