Кращі практики синергетичних проектів і рецепти успіху їхніх організаторів
Експерти із медіа-моніторингу відстежують кращі волонтерські практики для наслідування в суспільстві, а також недоліки у висвітленні теми благодійності. Громада свідчить, які практики не висвітлюються і аналізує, чому будуємо оптимальні моделі взаємодії секторів суспільства. Про це під час круглого столу «Кіровоград: синергія у трикутнику «громада-влада-ЗМІ» повідомив сьогодні у Кіровоградському прес-клубі голова комітету «Рівність можливостей», доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев.
Також Олександр Чекмишев розповів про результати моніторингу двох кіровоградських телеканалів КОДТРК “Кіровоград” та TTV: скільки уваги приділяють ці ЗМІ висвітленню практик благодійності та волонтерства, які теми і суб’єкти потрапили в об’єктиви телекамер.
Так за період 11 червня – 10 липня 2015 року в ефірі новин вийшло 14 сюжетів, пов’язаних із благодійною та волонтерською діяльністю, а на TTV – 5 сюжетів. «Кіровоград» присвятив цій тематиці у 5 разів більше ефірного часу в новинних випусках, ніж TTV. Це пояснюється насамперед, тим, що ефірний час державного каналу майже вдвічі перевищує приватний. Теми сюжетів не дублювалися, вони були абсолютно різними.
Канал TTV у програмі «Акценти дня» за 11 та 16 червня описував виключно благодійницьку діяльність депутата округу Ігоря Волкова, яка полягала у латанні дорожнього покриття прибудинкової території і встановленні дверей у під’їзді, хоча такі справи майже кожного дня роблять інші народні обранці, але про них сюжетів немає. Канал виділив порівняно багато часу цим питанням, адже сюжети досить-таки об’ємні (118+81 сек), що дає підстави говорити про замовний характер сюжетів. Інші три відео цього каналу об’єктивно висвітлюють волонтерську діяльність. Яскравий приклад - сюжет за 6 липня, в якому йдеться про акцію «Намалюй Україну без війни» (до речі, цю тему не зачепив «Канал Кіровоград»).
Програма «День за Днем» на каналі «Кіровоград» набагато об’єктивніше і ширше показувала глядачам діяльність громадських і благодійних організацій міста, однак і тут не обійшлося без так званих джинсових сюжетів. Наприклад, відео за 15 червня, в якому йшлося про військово-патріотичні навчання під назвою «Любиш Україну – вчись перемагати», ініційовані народним депутатом Станіславом Березкіним. Слово надалося і народному обранцю, і голові Кіровоградської РДА Аллі Поліщук, подяка нардепу прозвучала і в синхроні третьої особи. А от відео за 3 липня про Десантний корабель «Кіровоград», якому виповнилося 44 роки, містить інформацію про голову ОДА Сергія Кузьменка, який подарував колективу судна дизельний генератор, форму, побутову техніку.
![](https://d.tusovka.kr.ua/data/news/004699/images/19713/in-text-4.jpg)
![](https://d.tusovka.kr.ua/data/news/004699/images/19715/in-text-1.jpg)
Однак не всі добрі справи потрапили до об’єктивів камер кіровоградських телеканалів. Наприклад, випала з поля зору діяльність активістів громадської організації «Ніхто крім тебе» за липень, тимчасом як у червні був сюжет у програмі «День за Днем» про ремонт несправного ЗІЛа-131 «Доберман». У липні олександрійські волонтери створили 3 інформаційні приводи, однак вони залишилися поза увагою журналістів кіровоградських телеканалів.
За словами координатора проекту, PhD із соціальних комунікацій Лесі Ярошенко, медіа-моніторинг теми волонтерства дасть змогу дослідити, які громадські акції стали широко відомими завдяки ЗМІ, а які, з якихось причин, не набули достатнього резонансу. Результати дослідження, а також отримана інформація про кращі волонтерські практики допоможуть вибудувати оптимальні моделі взаємодії влади, медіа, громадськості та бізнесу. Для цього ініціатори проекту в партнерстві з Українським форумом благодійників організовують хвилю регіональних діалогових груп. Перша відбулася у Дніпропетровську, Львові, Сєвєродонецьку, Вінниці. Організатори круглого столу продемонстрували приклади співпраці між організаціями громадянського суспільства, владою та ЗМІ в інших регіонах за допомогою телесюжетів і скайп-включень координаторів успішних проектів. Ці напрацьовані моделі можна реалізувати в кожному регіоні, не проходячи спочатку весь шлях із налаштування соціального проекту.
текст і деталі - Леся Ярошенко, 066 737 83 18
Пошта: ukrainianmonitor@gmail.com та
http://prostir-monitor.org
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?