Остерігайтеся шахрайства і пам'ятайте - банк не запитує конфідеційні ваші дані!

25.05.15, 12:00

Так вже склалось історично, чим складніша економічна ситуація в країні, тим вищий рівень злочинності. Шахраї різних мастей та кваліфікацій, користуючись довірливістю укараїнців, спустошують їх гаманці, в тому числі і банківські. Та не варто драматизувати ситуацію з картковими шахраями. Якщо взяти відсоток крадіжок готівки - гаманців, цінностей, квартирних крадіжок, пограбувань, то їх рівень завжди значно вище. Адже вкрасти готівку значно простіше. Тут також варто враховувати суспільний резонанс, який слідує за кожним злочином з банківськими картками. Адже крадіжки з сейфів, квартир, офісів вже не викликають інтересу як суспільства, так і засобів масової інформації. Що ж стосується спустошень карткових рахунків, особливо якщо це стосується благодійних рахунків, - це завжди викликає жвавий інтерес.

Зловмисники вигадують цілі сценарії "розведення" жертв, і роблять все так майстерно, що жертва сама, своїми руками віддає не тільки свої заощадження, а й кредитні кошти, які є на картах. У хід йдуть і психологічні "прийоми" - терміновість, загроза негативних наслідків у разі невиконання і т.д .. Шахрай нерідко видає себе за авторитетну особу і називає багато знайомих імен, або апелює професійними банківськими термінами. І жертва, на жаль, піддається на вмовляння маніпуляторів, які, користуючись необізнаністю людей в частині користування банкоматами і терміналами, за допомогою "підказок" і "інструкцій" обманом змушують переказати гроші. При цьому людина може навіть не здогадуватися, що замість отримання коштів, відправляє свої накопичення в невідомому напрямку. Парадокс полягає в тому, що клієнти навіть не помічають, що вводять номер телефону або карти, не замислюються над тим, які пункти меню в банкоматі вибирають, і не читають текст на екрані телефону/банкомату/терміналу, що повідомляє, що проводиться відправка коштів на чужий рахунок.

Розміщуючи оголошення в інтернеті про продаж дитячих речей, кіровоградка Світлана М., навіть не могла подумати, що стане жертвою шахраїв, хоча не раз про них читала і чула. Молода жінка дуже зраділа, коли їй подзвонили по оголошенню. Адже в декретній відпустці вона вважала кожну копійку, а покупець погодився придбати все, та ще й за хорошою ціною. Зрадівши швидкій і вигідній угоді, дівчина навіть не звернула увагу на те, що покупець просить продиктувати йому цифри, які прийшли на її телефон в SMS-повідомленні. Тільки через декілька годин Світлана зрозуміла, що на її картку не тільки не прийшли обіцяні кошти, а, навпаки, скориставшись її необізнаністю, шахраї зняли всі кредитні кошти.

Жителю Кіровоградської області Миколі М. зателефонували на мобільний телефон і відрекомендувавшись службою безпеки банку, повідомили про нібито встановлення несанкціонований доступ до його банківської карти. Микола навіть не сумнівався, що дзвінок був з банку, адже номер починався з 38056 ...... "Співробітник безпеки" повідомив про необхідність заблокувати карту і запропонував назвати йому дівоче прізвище матері, CVV код картки, термін її дії. Нічого не підозрюючи Микола назвав всі свої персональні дані.

Іноді шахрай видає себе за спонсора, який готовий допомогти у складній ситуації, але якісь технічні складності заважають йому відправити кошти на рахунок, тому він просить назвати ті чи інші персональні дані. Останнім часом, враховуючи ситуацію в країні і бажання кожного взяти участь у допомозі нашій армії, злочинці видають себе за волонтерів, які збирають гроші на користь клієнта без його відома. Наприклад, дізналися, що для бійця в зоні АТО потрібен бронежилет або що він в госпіталі і потрібно купити ліки, або терміново потрібні кошти на хірургічну операцію, а їх не вистачає, і ось ніби то зібрали, хочуть перерахувати. Пропонують родичам жертви підійти з карткою до банкомату, пояснюючи, наприклад, бажанням заощадити на податку, який інакше доведеться заплатити з зібраної суми, та диктують по телефону, які операції слід здійснити. Замість поповнення рахунку, шахраї знімають усі зібрані кошти. Варто пам'ятати, що благодійність ніякими податками не обкладається, але знають про це далеко не все, тому піддаються.

Чимало випадків шахрайства пов'язують з послугою дистанційного зняття коштів. Злочинці телефонують клієнтам, відрекомендовуючись службою безпеки банку, пропонують змінити паролі, коди, убезпечити свої рахунки тощо… Перш ніж зателефонувати жертві, злодії виготовляють дублікат сім-картки для отримання СМС-повідомлень від Банку під час злому сторінки в Приват24. Зайшовши до Приват24, вони отримують дані про наявність карток та стан рахунків клієнта, цими знаннями вони оперують під час бесіди для “дожимання” клієнта. Але здійснити крадіжку коштів через проплати або переказ коштів шахраї не можуть без отримання CVV коду картки. Злочин здійснюється під час розмови з жертвою, аби перехопити СМС-повідомлення на дубльовану сім-карту.

Щоб убезпечити себе від шахрайства та розпізнати, що вас хочуть обдурити слід зажди пам”ятати, що головною умовою фінансової безпеки - є нерозголошення жодних конфіденційних даних - пін-кодів карт, паролів доступу до рахунку або послуг банку, CVV код картки, термін її дії, номера паспорта, ІПН. SMS з паролями і кодами доступу до послуг банку - це конфіденційна інформація, і передача її третім особам категорично заборонена. Ніколи не слід розголошувати стороннім особам тексти SMS з паролями і кодами доступу до послуг банку.

Нагадую, що ПриватБанк відмовився від використання будь-яких персональних даних під час телефонних розмов з клієнтами. ПриватБанк не запитає персональні дані клієнтів в телефонному режимі і закликає клієнтів не дзвонити у відповідь на незнайомі номери.

Для того, щоб не стати жертвою шахраїв, рекомендуємо дотримуватися декількох простих правил при проведенні продажу або покупок в Інтернеті:
1. Для отримання платежу за товар досить назвати покупцеві тільки номер банківської карти або рахунки, інші особисті дані надавати НЕМОЖНА .;
2. Ніколи і нікому не можна повідомляти свій ПІН-код.
3. Не довіряти карту третім особам, не залишати її без нагляду, не записувати ПІН-код в легкодоступних місцях (тим більше на самій картці).
4. Якщо для перерахування грошей вас просять назвати: прізвище, ім'я, по батькові, дату і рік народження, дівоче прізвище матері та інші особисті дані, або просять набрати різні комбінації цифр на телефоні, то ви маєте справу з шахраєм.
5. Не використовувати для оплати в інтернеті карти, на яких постійно знаходяться великі суми грошей. Для здійснення інтерні-розрахунків, в інтернет-банкінгу Приват24 оформити "інтернет карту" і переводити туди рівно стільки грошей, скільки потрібно для оплати покупки, прямо перед її здійсненням.
6. Підключитися до sms-банкінгу, і банк буде надсилати звіти про всі операції по рахунку.
7. Встановити ліміт зняття готівки з картки: добовий і на кожну операцію.
8. У випадки розміщення оголошення, вказувати тільки номер картки, а номер телефону, який не є "фінансовим", тобто не прив'язаний до вашої карти.
9. Не користуватися порадами третіх осіб і не вдаватися до допомоги незнайомців при виникненні проблем у роботі з банкоматом.
10. Негайно повідомити в банк за телефоном гарячої лінії (3700), якщо карта або гроші залишилися в банкоматі, затягнулися назад або з ними що-небудь ще сталося.
11. Негайно повідомляти в банк про втрату або крадіжку платіжної картки.
12. Не залишати дані про себе і свої карти на інтернет-сайтах - ні в оголошеннях, ні при розрахунках.
13. Здійснюючи покупку за передоплатою, слід виявляти особливу обережність. Адже в разі переведення самим клієнтом коштів шахраєві, гроші можуть бути повернені тільки за рішенням суду. Іноді шахраям досить потримати в руках банківську картку, щоб сфотографувати або переписати номер рахунку та CVV-код - тризначний код, який знаходиться на зворотному боці картки. Надалі це дає можливість здійснити списання коштів при розрахунках в інтернет-магазині.

Будьте завжди на зв'язку з ПриватБанком! Якщо Ви помітили підозрілі пристрої на банкоматі, якщо у Вас виникли складнощі з проведенням операції по карті або є підозри на шахрайство - повідомте про це будь-яким способом: за телефонами 3700 або (056) 716 52 52 або відправивши SMS-повідомлення на номер +38 (092) 302 07 17.

Якщо ж шахраї таки скористались вашою довірливістю, потрібно ТЕРМІНОВО передзвонити на номер 3700 (безкоштовна цілодобова лінія підтримки) і повідомити, що Ви не проводили даної операції, і необхідно заблокувати останній платіж. Якщо зробити дзвінок в лічені хвилини, операцію можна зупинити. Якщо час втрачено, необхідно терміново зателефонувати (3700) і заблокувати карту, щоб запобігти зняття більшої суми. Потім слід звернутися із заявою про факт шахрайства в банк і в міліцію. Якщо шахрай буде спійманий, аі факт злочину буде доведений, клієнт через суд може отримати свої гроші. Хочу підкреслити, що дуже складно довести факт шахрайства і повернути вкрадене, якщо клієнт сам, добровільно назвав свої персональні дані. Тому завжди слід пам'ятати про заходи безпеки користування банківськими картами.



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!