Виставка в очікуванні весни
13.02.14, 12:30
У той час, коли до календарної весни залишається близько двох тижнів, а до справжньої і того довше, у Кіровоградському обласному художньому музеї відкрилася виставка художніх творів «В очікуванні весни». Цією тимчасовою експозицією музей розпочинає свій весняний виставковий сезон.
На виставці представлені різножанрові живописні та графічні роботи з фондового зібрання музею, об’єднанні спільною темою – передчуттям і наближенням весни. Основу експозиції складають 11 жіночих образів, що виступають символічним втіленням весни. 11 замріяних і усміхнених, суворих і грайливих, розважливих і легковажних проявів жіночого єства.
По-бароковому пишний «Портрет мистецтвознавця О. Петрової» Ю.П. Луцкевича, сповнений пристрасті та емоцій, контрастує із задумливим, дещо мінорним настроєм картини «Олена» С.Ф. Ніколенка. Романтичні, замріяні дівчата у творах М.С. Боровського, Л.В. Лабенка і В.Г. Плітіна, перебуваючи у повній злагоді із собою, випромінюють стільки щирості, гармонії та добра, що мимоволі викликають у глядача аналогічні почуття.
Чуттєві оголені красуні з полотен художників-земляків О.С. Логвинюка, Л.І. Бондаря, А.Г. Шаповалова та К.Ю. Рудакової репрезентують інтимну сферу, що не обмежується лише темою сексуальності. Інтимне подекуди набагато сильніше, ніж сексуальне, воно тісно пов’язане з поняттям власного простору, з внутрішнім станом моделі, що перебуває наодинці зі своїми думками.
Пробудженню природи після затяжного зимового сну присвячена серія живописних пейзажів В.О. Федорова та Г.Г. Чернявського. Весна вже зовсім близько. Легкі, веселі, дзвінкі хмаринки, що по-весняному швидко перетворюються на чорні дощові, сповнені легкого смутку і туги. Прокинувшись від сну, дерева немовби прагнуть насититися першими яскравими променями сонця. А сніг, напоєний водою, відображає стовбури дерев і глибину небес. Весняним тріумфом наповнена кожна деталь краєвиду. Повітря пронизане радісним очікуванням.
Квіткові натюрморти заслуженого художника РРФСР О.О. Вольтера, народного художника України М.А. Максименка та представниці відомої київської мистецької родини О.П. Сльоти поєднують у собі наукову точність у фіксації природних форм з відсутністю тяжіння до ефектної декоративності видовища. Домінуючим прагненням у авторів було достовірно відобразити свої реальні враження, відтворити відчуття матеріальності рослин і речей. Просторова єдність композиції в усіх трьох творах обумовлена конкретним джерелом світла, що ллється з розташованого на задньому плані вікна.
Яскраві фарби пейзажів і натюрмортів, витончене ню покликані в цей зимовий день створити у відвідувачів святковий весняний настрій.
автор - Володимир Мороз – науковий співробітник Кіровоградського обласного художнього музею
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?